Iternity



 A wonderfull feeling :)


I can feel it in the air


 
 Sitter just nu och lyssnar på denna underbar låt som jag lyssnade mycket på under mellanstadiet och högstadiet,får sköna nostalgi känslor av den, man var kär i fel killar och hösten var underbar inklusive underbara vänner så klart:)
Sitter och funderar på hur Izas dopklänning ska vara , hon kommer inte i min dopklänning så funderar på att köpa en gullig ballerinaklänning som mamma hade lagt undan på Kattis här i stan eller så funderar jag på om jag ska ta mig en tripp till Överby nästa vecka och kolla där eller Göteborg? Jag vet inte men jag vill att hennes klänning ska vara speciell också "köpte den i en affär i göteborg som den personen förmodligen inte vet vart det är"
därför är göteborg bra på det sättet för då går man bara in i en affär :)
Och tänker också på vart min kamera har tagit vägen? Ligger kanske i mammas bil och det roliga är att jag har tänkt opå det i snart en vecka men varje gång jag är hos henne eller pratar med henne i telefonen så glömmer jag det?!
Ibland så tänker jag(tänker ganska mycket) att jag måste få alzeimer för jag är ganska glömsk av mig när det gäller sådanna grejer, visst om det är en oviktig sak men min kamera kosta mig en del och då är det ju rätt så viktigt, eller hur? Haha, förstår inte på mig själv sometimes....
Har vart och pluggat spanska med mormor, hon är så duktig :)
Älskar henne så mycket, hon betyder jätte mycket för mig <3

Tror jag ska ge mig ut på trevlig höst promenad nu:)

Puss puss


12-19

Kom hem från jobbet för en timma sedan, det var mycket att göra idag och man träffar massa folk också som man inte tänker sig vara just där , haha men världen är allt bra liten :)
OCh myggbett har jag fortfarande som jag kliar till döds, blir tooookig!
Det är jobbigt att man inte kan få gotta sig nu heller... Det är lördag och jag får nöja mig med citronvatten resten av kvällen.......
Mathias håller på med lillfisen , dom betyder då allt för mig <3
Har inte så mycket mer att skriva? Ska se på norbit ikväll och spela Musse :)

Pussipuss


God Balans *

Det har gått bra på den fronten , har klarat en hel vecka utan problem och blivit av med 3 kg så jag är nöjd, jobbigt med detta i 3 månader kanske men jag kommer ligga i , det blir jobb i helgen och det är bara att hålla sig borta från lunchrummet alltså! Ska se på en ny brunkräm, Sensai har fått en ny nu som är mera som en fondation och tror jag ska börja med den istället.
Hade ju en JÄÄÄVLIGT snygg fondation som jag köpte på makeupstore som vi inte har här och på överby så började dom bara med mineral produkter jävla röööv!
 

Iza sparkar och försöker i soffan och jag pinkar ner mig!!

Pussis


höst promenad





 var ute och gick en lång höstpromenad i början av veckan, får se om jag pallar kylan för en promenad ikväll, men blir nog imorgon tror jag, är sååå trött och frusen MEN jag vet, finns inga dåliga väder BARA dåliga kläder;)


Nada

Sitter hos min kusin Ronja och vet inte vad vi ska göra, leker med Iza typ och kollar på söta kort som ronja visar:D
Typ nada att skriva :P
Ville bara att et skulle stå liiiiiiiiiite mer

Two years later



 Precis 2 årsedan jag tog detta kortet
och jag och älskling har vart ihop mer
än 2 år :)
Nu ska jag ut och gå tror jag...
Mår inte bra alls..
NÄR ska jag få må bra? Måste
jag gå runt och tänka på den jävla fittan ??
Ursäkta språket men jag tål henne inte
och jag ska egentligen inte ödsla tid på att snacka om henne på min blogg så nu drar jag !!


be mine tonight



 Sitter här med sandra och lillfIsa
Körde mathias upp till jobbet efter vi vart och röstat
så snyggt som jag skötte det hela
så  var jag inte diskret med vad jag skulle rösta
hahaha...
Ibland skäms man ihjäl för
hur man beter sig men
vem orkar bry sig `?!
Nobody...
Nu ska mor ut och gå med tjejen=)


Having a Flue/Cold?

VEttifan men tror det blir cold fast jag skrev annat på fejjan :P
Ska snart ner till badhuset och köpa mig pulver och måste skynda mig men kände för att stress skriva lite på bloggen först =)
Har fått ett uppdrag och måste beställa mer oljefärger och tyg för att måla det jag ska till Jessie men vet inte vad? Kommer på något snart :)
Nej men nu ska jag dra mig ...
PS: ångest för detta drog mina sparpengar på detta:/ Piss.. MEn har ju börjat jobba nu så då blir det lite enklare igen :)

Puss puss


Sick bitch

Eller nått, har i vart fall JÄVLIGT ont i halsen och tagit en cytidon(?) Hur det nu fan stavas ( ARG) ska alltid ha ont ngnstans... Detta duger inte vill jag lova och är trött på att se på idiotiska fula kräk som modellar sig med håriga feta magar som läggs upp på fejjan , mår fan illa!!
Lite pesimist just nu ikväll, men förutom en sak har jag gått ner i vikt känner jag och det underlättar livet lite mer, på torsdag börjar jag med mitt pulver som jag ska köra i tio veckor tänkte jag =)
Kommer bli mig själv igen (i kroppen) SKÖNT!

HAr spelat lite sonic racing och klarade kuppen som jag inte gjorde under grav. BRA att veta lixom ;)
Köttbullar och makaroner blev det till middag idag , jag kör hårt nu innan dieten kommer igång :P

Nej nu blir det att bädda ner sig och mysa med min goaste och bästaste man!

Pussipuss!

 


sitter på jobbet och saknar min docka


lagas gröt





Har precis sett på sopranos och ätit mannagryn och det var MUMS som ni kanske ser
så snålar jag inte med varken kanel eller smör men dricker ju inte mjölk
så då får jag ju ersätta med något :P
Och så har vi lille tummelIZA somn ligger med sitt sötaste ben i vädret, hon somnade vid 7 och då somnade jag en liten stund också så jag är lite utvilad nu när hon vaknar när som helst och ska ha mat :)
Imorgon börjar jag 12 och åker med bussen 10.15
FY vad skönt det ska bli med körkort att jag äntligen ska börja med det :)
Nu ska jag sova!
Puss!


Thinking blue

YES har verkligen bara kommit på bra och positiva tankar( typ all choklad som gör detta?) - EEEH JA!
Men ändå så är det skönt att man gör det och ser framåt allt vad jag vill göra med framtiden som t.ex plugga ? :)
Marika tyckte jag var så duktig som håller igång nu är det typ bara spanskan men det är ganska mycket för att vara en mamma ska jag taaaaaaaaaala om ! :P

Och mathias gör jätte god mat som jag inväntar på , MUMMS!
Kollas på Robin Hood igår och det gör att jag vill se den igen bara för att Russel Crow är så snygg, det är han nästan i alla filmer :)
Loooove it <3

Nej nu ska jag äta !


Goa kuddar !


 
 Blev inge blåbärs plock idag utan jag vandrade till staden och köpte mig
lite tyg så jag sydde ett kuddfodral´som jag tyckte var jätte mysig :)
Så jag ska gå igenom lite kläder imorgon tänkte jag och sy om för vissa ser inte alls ut som jag vill ha dom längre! :P
Jag skulle få symaskinen av mamma för hon använder inte längre typ KANSKE för att den går sönder stup i kvarten ... Tycker jag kan få farmors symaskin, den går i ur och skur och är sedan 60 talet :)

 Nej nu blire sängen, har var uppe sen 6 :)


Cruel summer

Har inte tyckt om denna sommarn , NEJ förutom all tid med Iza , därför har det varit en cruel summer... :P
Det har vart kvavt och äckligt och den duger inte helt enkelt och tycker det är helt underbart med hösten , då kan jag måla underbara tavlor med vackra höstfärger:)
MEN jag behöver en stor trätavla för det blir bäst på dom.. Men var får jag tag i det? Hmm det får jag titta upp..

Nu somna Iza också, sköööönt :) SKulle somna förut vid 8 tiden när jag tittade på Jims värld ute i tv rummet, somnade hon i vagnen och då bara mina ögon rammlade ner och kunde inte hålla mig vaken inte ens för alla bra serier som går på morgonen (MISS FINE):D
så självklart vaknade hon och fick vagga,lägga henne bredvid mig i soffan,tutta henne,lägga henne rätt,laga mat MEN NEJ inget gick :( och nu kan jag inte sova för nu vill jag ut i skogen och plocka blåbär med mor och bror =)
Kke pappa hinner med också ;)


Here tonight

Nu sitter jag och lyssnar på aguilera och känner mig jätte sjuk... :/
Har mens och ont i huvudet... Inget som går så där bra ihop!
När som helst kommer min man hem och ska göra tacos till mig =) Har inte ätit sen kl 1 och det har blivit en vana dom senaste två veckorna ... Men dte blir så när man har bebis , kan inte laga och fixa näring till mig stup i kvarten, därför är det bra att jag ska börja med bantningskursen för då är det bara naturdiet som gäller= )Gött och slippa göra mat säger jag bara!

Har varit hos mamma hela dagen, hon jobbar kväll så då passade jag på att tvätta och sånt:)
Var snäll och lagade mat till pappa och tappa upp ett bad till pappaa när han kom hem =)

Nej nu ska se vad jag ska kladda på den nya tavlan...


When you feel like autum



 Blev lite klar igår :))


Sopranos

Kollar på sopranos är inne på sista avsnittet på sjätte delen och äter massa gott ... ?! Varför måste man bli så beroende.., Är verkligen en choklad människa och ska ha mens när som helst(gör inte saken bättre)

Vet ärligt talat inte vad jag ska skriva nu när jag är uppe i serien.. =)
Puss

RSS 2.0