Dancin in the new years celebration


Fylleräv


Rom & Coca cola



Har precis varit på stan och ínnerskaffat mig en ny digipass så nu blir det att betala räkningar *Suck*
Kändes mycket enklare ändå när man bodde hemma och betala bara maten man ville ha och hade hur mycket pengar som helst att spindera på kläder och allt man ville ha!!

Nu lagar Mathias mat och det blir min spagetti Carbonara och jag sitter här och värmer mig med kuddar och en mys filt och tänker på spaniens värme (någon gång framöver) med en rom & coca cola i handen (hade inte suttit fel) men det blir ett tag till!

Kvällns uppdrag blir att göra cupcakes och bilduppdatering kommer att ske!




Snön ligger där sen ska och jag tyckte
mina röda lyktor smälte bra
in . :)




Seeeees.


Sugertown ^^

Nu har vi precis kommit hem från stan, vi var och käka på kinos med pappa & mamma:)
Jag tog en suveränt go mexicana med bea sås men så stark den var så elda det i våran mun :P

Snart börjar "When a man loves a women" så då blir det att jag och lillen ska se på den så får pojkarna städa undan här för nu orkar vi verkligen inte städa mera!:P haha...

Imorgon blir det att åka till banken och skaffa ny internet dosa för min har ballat ur och det är inga snyft i det direkt hade hellre sluppit !:P 

 




Vi tog en desser som var glass med
 varma bär (var sådär)



 


Knock you down




Idag har jag vart/är super trött och det känns så jävla segt för man kommer inte igång med ett jävla dugg!(förutom blogg)
Så jag & Lillemor kom nyss hemifrån mamma, hon körde oss till bolaget för ingen har legg så då får man offra sig !
Nu blir det väl att städa iordning lite för Mathias drog till gymmet med Jonny (han sa att han skulle städa iordning)TVÄRTOM!
Nästa år blir det lite mer i min smak kanske med fest , jag vet inte men jag är jätte sugen
på att åka utomlands istället känns så tråkigt att alltid vara stationerad i sverige för att ha kul med festande?!

Sen blir det ju att vara på O2 nykter för första gången i mitt heliga liv ;) haha..
(på nyårsafton)
Det blir nog kul ändå älskar ju att dansa men ska nog ta det lilla lugna, hoppas det är många man känner som är ute annars blir det bra dött vilket jag inte hoppas !

Imorgon kommer Stefan och Ante hit så då blir det smockfullt igen :/ BLÄÄÄ!
Hatar verkligen när man känner att man knappt kan röra sig i sin egna lägenheten... (inget illa menat, pojkar)

Skönt att snön håller i sig så länge, det trodde man ju aldrig men det var 15 - inatt och hoppas det blir långvarigt för då slipper man slask och äckel päckel ute, hade vart kul med pulka nu men det vågar jag inte!
Ja då får man hålla tummarna för att det blir så här nästa år också!:)

Btw, grattis till den lilla söta pojken , Amelie :)

Pussipuss bye !





Mellandags rea!

Har äntligen hittat min kamera som låg under överkastet och gömde sig :)

Vi var på Nordby och shoppade lite på rean så jag innerskaffade mig lite smått & gott inför nyår , det blir väl O2 , det är 18 och fri entre så då blir det enklare för Lillen Gill att följa med :)

Sen gick jag in på Baby shop och kollade på sängar, lite svårt det där för ekonomi frågan det som är jobbigt är att man får nästan slå på stort direkt för att slippa ännu mer dyrare grejer, men jag tycker för en bebis säng för 7000:-är satans dyrt men långsiktigt så är det inte dyrt iom att den kan hålla fram till 8 års ålder typ..


På tal om något annat när jag var på Kicks två dagar innan julafton så köpte jag en brunkräm som jag alltid köper och det blev inget bra resultat ellr bra blöev det kanske men lite "väl" för brunt blev det ju, känns som jag får isolera mig med solarium och bronze kräm nu !:/



 galet brunt........


Typiskt mig när jag frös järnet innan vi skulle kliva på bussen så var jag tvungen att hålla alla fingrar
på byxorna så det gick ett litet hål på sidan så det blir att sy imorgon!



Laddar upp mer bilder imorgon !:)
Good nighty night!


Eftertraktad kamera

Ja nu går jag runt i heeeeeeeeeeela lägenheten förbannad och vilsen, jag vill bara ha min förbannat gulliga kamera! Vart är du ? Sist TROR jag eller har för mig att jhag såg dig i de röda stolen i hallen ?! Men nu är jag inte längre säker för jag städade imorse ju och då vet jag inte vart jag la undan dig och jag är jätte orolig att jag har slängt dig!!!:( Tänk om jag har det ?! Seriöst det får jag ju inte ha gjort , jag måste ut i soprummet och kolla för säkerhetens skull!
Kan inte skriva om något annat om jag inte vet vart du är :'(
 

 Så länge bjuder jag på min nuvarande favorit som gör mig på lite bättre humör!!


Snö & kyla ... Och lite till!

Ja då var denna julen över och det är hur skönt som helst, nästa jul kommer bli mer spännande;)

I fredags kom Lillemor,Jonny,Stefan och Lena hit, vi öppnade mer paket har inte riktigt tagit kort på allt vi har fått och gett bort men har Lillmors data just nu ( Mathias & Jonny spelar x-box) så då kan jag inte ladda upp bilder men det är söndag idag och då känns det bara skönt att slappa lite och inte göra för mycket!!
 
Stefan och Lena åkte hem igår redan vilket var lite synd men iom att det blir så trångt blir det lite jobbigt med sovplatser också!

Något som verkligen är jätte mysigt är att det ligger hur mycket snö som helst ute och det var jätte längesedan vi hade så här mycket snö:)

Igår spelade vi frågesport på x boxen det var super kul förtom att mathias alltid vinner !

Kom nyss hem från pappa och mamma och pratade en brrrrrrrra stund och det var kul och det är det alltid för han har alltid bra ordval till allt och alltid kul att höra på lite historier <3

På tal om något kul skulle Mathias höra ifall han hörde bebisen (HAHAHA) så sparkar han/hon ganska brutalt så han fick jätte ont i örat för den la in en riktigt go spark och gud vad jag skrattade!

Nu vet jag inte vad som händer riktigt ?! Vad ska man göra på en Söndag, bio skulle varit mysigt men Lillemor vill inte se på Avatar, bröllopsfotografen och luftslottet som sprängdes har dom redan sett så då blir det inte lätt!

Nej nu får jag ge mig till det "sociala ögonblicket" :D

Pussipuss hey


Dagen före den andra

Idag har man hållt på till en fördärvelse känns det nästan som? Jag stod upp vid 9 tiden och drog bort till mamma, började med morotskakan och det gick precis som vanligt men den var fruktansvärt seg att bli klar i ugnen efter 55 minuter? Fattar inte det men jag tog ur den så blev den lite små kladdig i mitten men det får gå det är bara gott! :)

Pepparkakan blev helt galen inne i ugnen vilket jag inte fattar än för jag gjorde som jag alltid gör?!
Den blev bränd lite här och där på toppen bara då men jag fattar inte ett skit och orkar inte bry mig typ heller:P

Så nu kom jag precis innanför dörren för vi har varit och handlat dricka på Euro cach fyfan vad tungt allt blir när man inte har bil!! :(

Nu blir det att tvätta allt så jag slipper göra det till helgen i vart fall! :)

Just det jag gjorde marsipan bollar med hemmalagad choklad överdrag RUSKIGT goda blev dom, lite svårt att hitta på vad man skulle göra för fomer på marsipanen men jag tänkte att bollar blir jätte bra för då kan det se ut som pure choclate när dom ligger på tallriken, Mathias ville däremot göra snusk och ormar men det kasta jag för det går inte hem på julbordet!:P haha









God jul
&
Gott nytt år !


Jul samlingar


























Två dagar innan julafton

Ja då var man igång en gång till, julmaten är färdighandlad(tror jag) och alla julklappar är köpta nu är det bara 2 st till att slå in, så här mycket jul har jag inte känt på länge? Jag har blivit barn på nytt känns det som men det känns bara mysigt :)
Påtal om hormoner ?! Vi åkte med bussen upp klockan 12 idag och jag kände hur det bara krypte i mig inombords och det var jätte jobbigt och jag började bara snabbt tänka på saker och det blev jätte jobbigt så jag försökte tänka posetivt "posetiva tankar fram fram fram" sen när vi kom till Lindex börjar det då brister det bara för mig och börjar bara gråta hur mycket som helst och fyyyy vad jobbigt det var, jag ville fan inte gå i en butik för jag känner ju folk överallt på Nordby och då kommer Ronja och jaaaaa hormonerna spökar det känns ju för fan pinsamt! Haha.. Jaja hoppas inte det kommer sen när Stein-erik kommer på besök!!

Sen blev det MQ som jag hade tänkt mig och det blev en svart kostym dress av STOCKHOLM , den var skit snygg på fast jag får ju självklart inte knäppt den från magen men den var jätte fin iaf på ( med ett långt linne under då)
för först pratade jag om den nyårs dressen dom hasde från Kate perry & I men den var lite för liteni modellen och så känner jag att den var inte för gravida mera iom att jag har en mage till kula nu mera=)

Och så gick jag däremot igenom vad jag hade köpt nu hela december och det är inte så lite ändå!  
                      


      
 


Baby-tajm



                                                                              










 
 
 

 








Paloma Faith


Göro dagen!

God morgon alla mina läsare!
Idag blir det att åka till Maximat och handla mat för 800 kr gratis som vi fick ifrån jobbet :)
Det ska bli skönt att få det gjort för hatar fan att handla mat SPEC. julhandla.... !
Sen blir det lite smått och gått på MQ för jag ska dit och kolla vad jag ska ha på mig på julkafton/nyår , tänkte jag skulle ta något som man kan ha båda dagarna men jag får se( ska fråga mamma om hon vill ha äran att köpa den åt mig) :P

Det kommer bli massa bilder från min bakning iaf för jag kommer göra en hel del kaka!:)


Jag måste verkligen åka till Morfars grav också och göra lite julstämning och mysigt!

Det blir så lite sen att skriva om jag ska skriva allt jag ska göra så jag skriver lite mer och lägger till lite bilder senare! :)



A womens career



Sean paul gaultier



Veckans början

Godkväll! Idag har jag varit och vaxat benen ( inte hela) för hon tyckte jag hade så lite hår på benen (skönt att höra) och låren så hon tog bara benen för mig och det blev ett jätte bra resultat!
Jag fick med mig laddaren idag också till min kamera så det var därifrån jag ladda upp dom gamla bilderna, har inte tagit kort sen förra året i dec precis, ganska passligt !:)

Nu vet jag inte vad som sker har haft tvätt tid idag men något jobbigt hände med mina kläder och det är allt hår som blev på dom efter jag klippte Mathias och det gick fan inte bort efter 60 och 90 graders tvätt ?! Vad fan krävs det ?? När de blir så vill man bara kasta det för att slippa besväret!:(

För två timmar sedan var vi på middag hos mamma och det var jätte gott , jag fick julklappar av moster också!:)

  
 
   














 


 

 

 


Jingle bell rock



 
 

 


Lägger upp lite bilder från



December-08









 


1 to the 3

Nu är det dags för att göra sig iordning för jag ska nert och vaxa hela ben hos Marita det blir nog bra, tänkte att det måste bli bättre för annars växer det bara dom första 3 gångerna blir det knottrigt och konsigt men sen blir det jätte fint och det kosta 500 för hela ben så det tycker inte jag är så farligt, skulle ha frågat henne om lite hudtips också men det vågar jag inte för då blir det massa påsar hem och jag orkar verkligen inte med det där samvetet , det är ju verkligen så jävla jobbigt med det där vad man ska köpa och inte köpa men jag får vänta lite antagligen för jag har lite på MQ att hämta också ;)

Ska hämta min laddare till min kamera idag också så då blir det mer uppdatering på nya bilder! :)


Tyckte att jag kunde bjuda på lite "britney spears"



R.I.P Brittany Murphy














Usch vad hesmkt , bara 32 år och en strålande skådespelre ibland är allt så ofattbart, att få hjärt-tillstånd när man är 32 år bara?! Helt sjukt och sorgligt...



Bjuder på Alicia Keys - Try sleeping with a broken heart


Söndag .

Nu har jag ÄNTLIGEN fått uppdaterat min tvätt lite bättre inklusiv städning för håller man på med tvätt så blir det automatiskt att man pallar städningen + Madonna, grymt bra bra ^^
Lyssnar sönder hennes celebration med massa tända ljus i lägenheten och snart kommer pappsen & mammsen hit för att hjälpa mig med tavlorna!
Shit igår handla jag julklappar för 2000 :O Hur fan går det till ibland?? Blir så less och jag köpte inget till mig själv ens, hitta en skit snygg nyårs dress på MQ men det är inte att tänka på tror jag (pröva den ju inte)
men jag ska betala så dryga räkningar denna månaden så det vills inte!
Men jag har ju 20 % rabatt på MQ denna månaden det vore synd att inte utnyttja det, jag gjorde bara de till mathias julklapp!


Pappa har precis hängt upp tavlor för mig och det blev super bra!
Ikväll blir det nog inget vidare med uppdatering på bloggen men ha det så bra ! seeeeeeeees


Celebration


Irritating............

Blir så irriterad, alltså jag måste verkligen hitta min laddare och jag fattar inte vart den är( till min mobil)
Sen skulle jag faktiskt upp till nordby tidigt idag tänkte jag, visst bussen går nu 10.15 och jag vakna precis det hinner jag ju aldrig !
Nästa buss går nu klockan 13 och då börjar jag ?! Hur fan tänker dom med tanke på busstider och vi som jobbar där?! Finns lite mer än turister som ska dit, det är ju någon som ska sitta i kassan också! :O

Nej nu har jag inte tid mer , seeeeeeeeeeees !

Brunkräm och julhandel

Dagen började med att skriva blogg och annat sen blev det att dra bort till mamma för att duscha för mitt balsam var slut och jag köper alltid loreals conditor!
Sen glömde jag min brumkräm hemma så då blev det hennes brunkräm och shit vad det såg ut men jag fick pudra bronze och lite annat så blev det liiiiite bättre men fan vad hemskt, haha!
Ja efter det var det att pka in till staden och vi köpte klappar till lite olika och imorgon blir dt att jag köper klappis till älskling :)
Vi var på park och åt lunch också för jag kände att jag kan inte shoppa på tom mage man blir ju helt knäpp, så det blev lammstek med rosmarinsky och stekt potatis - det var jätte gott!:)

Och nu har jag precis ätit jag känner mig fortfarande hungrig, vill ha mer och mer , ibland är det bara gott att äta!:)

Nu blir det att slå in julklappar!
Seees




Catch me in the morning

Usch vad trött jag var denna morgonen ( inklusiv alla andra ) så jag tar pappas tvätttid ikväll eller lite iaf :)
Funderar på vad an ska göra ? Jag borde iaf städa lite iaf sen blir det väl stan och handla julklappar
men iom att det är lön idag så får jag betala räkningar (rrrrrrrrrrroligt)
Vill inte veta skattavdragningen denna gången, det är fan skit mycket skatt man får betala, det är helt sjukt ju, en del går väl till bra men mycket gör det inte..
Så nu sitter jag här och dricker smoothie och har mig ett trevligt morgonrus!
Vad ska man skriva så här på morgonen ?
Det vet inte jag iaf just nu så då får det bli lite Alicia keys & Jay-z :)



Pepparkaks deg osv.....

NU skiter jag i pepparkasdeg allt med deeeeeeeeg att göra är inte att göra för mig, jag som är så duktig på att baka och blir så jävla förnedrad av den jävla degen så det liknar sig inte dom bara bllir som en jävla smet i ugnen och hur feta som helst borde inte äta sånt iaf så nu återgår jag till mitt smoothie jobb istället vilket är nyttigare också,  man blir så less på att greja i köket överhuvudtaget när det blir så!:(

Så på jul blir det morotskaka och mjuuuuuuuuuuuuuuuuk pepparkaka:)
Jag borde uppdatera mitt städ i sovrummet men seriöst jag kommer inte igång för jag måste vika kläder och det är massa massa massa massa kläder som ligger på golvet det kommer ta mig timmar(jag skojar inte)
Så därför passar det bättre iomorgon när jag ändå ska tvätta (kl 7 på morgonen) hoppas jag orkar det då för det brukar jag verkligen inte göra men önskar mig en sen tvätttid helst denna vecka och innan jul, och det finns inte vad gör man då när man inte orkar?


Bjuder på lite Mariah Carey ;)



Bara dofter i ett glas

Har precis kollat klart på Maria Larssons eviga ögonblick och tant en massa ljus i lägenheten och Fått en härlig stämning i lägenheten, känns så ¨ avslappnade män känner mig ändå stressad ...?
Varför är det så Svårt att bara slappna av helt? Kan någon svara / kommentera det vore det bra (gärna ett svar som man vill ha också)
Påtal om
Man är så van vid att den här stressen tar överhand med alkohol, (nu låter jag som en alkolist) men det skiter jag i! Det där är faktiskt alla till mans att direkt man har svåt förnågot tar man sig alltid en kall eller en hel flaska för Att coola av kvällen tills nästa "värsta" dag kommer!
Ibland kan man ju bara undra vad som är värst? Att man dricker för mycket eller hur man är som person?
Jag har alltid undrat på "Vissa vänner" man har haft genom åren så har lärat sig känna människor på olika perpektiv och vinklar genom massa fest, för då man ändrar sig efter den andra och dricker redlöst mycket för att kunna forma sin personlighet helt andra motsatsen till vad du egentligen är.
Varför överdriva? Är det rätt för alla människor att dricka? Varför ska man kapa för Vissa människa Att dricka När Alla andra är "gröna" för Att dricka? Det är ju Int Precis som Att Det borde Vara mer annorlunda för den personen!
Som När jag hamna i en catfight förra sommaren (lite rivmärken Här och dar) Skadar Inte på henne iaf (Int da)
hamnar i rättegång förra året och 18000:-Boter för Något som hon startade och hon Låg ej på sjukhus det var Ytterst lite hon blev skadad, skiter jag henne men varför Bojkotta hela for mitt liv misstag ett litet?! Man kan se det från Olika vinklar Men det gör mig irriterad för här kan Knugen Köra på en bakifrån som en jävla dåre UTAN Att Få blåsa När han har säkerhetspoliser bakom sig? Jävla bra täckmantel man kan ha, gör Någon jävla nytta istället Någon jävla gång istället för Att pengar ska användas till skit!
Kronprinsessan köper en väska för 80 000 och
Hennes heliga Prins super upp 100 000 på
En helg, det är dåliga
Tider för helvete och Det gäller fan alla! --


Bara dofter I ett glas ...


Earth Song


 


What about sunrise
What about rain
What about all the things
That you said we were to gain.. .
What about killing fields
Is there a time
What about all the things
That you said was yours and mine...
Did you ever stop to notice
All the blood we've shed before
Did you ever stop to notice
The crying Earth the weeping shores?

Aaaaaaaaaah Aaaaaaaaaah

What have we done to the world
Look what we've done
What about all the peace
That you pledge your only son...
What about flowering fields
Is there a time
What about all the dreams
That you said was yours and mine...
Did you ever stop to notice
All the children dead from war
Did you ever stop to notice
The crying Earth the weeping shores

Aaaaaaaaaaah Aaaaaaaaaaah

I used to dream
I used to glance beyond the stars
Now I don't know where we are
Although I know we've drifted far

Aaaaaaaaaaah Aaaaaaaaaaaah
Aaaaaaaaaaah Aaaaaaaaaaaah

Hey, what about yesterday
(What about us)
What about the seas
(What about us)
The heavens are falling down
(What about us)
I can't even breathe
(What about us)
What about the bleeding Earth
(What about us)
Can't we feel its wounds
(What about us)
What about nature's worth
(ooo,ooo)
It's our planet's womb
(What about us)
What about animals
(What about it)
We've turned kingdoms to dust
(What about us)
What about elephants
(What about us)
Have we lost their trust
(What about us)
What about crying whales
(What about us)
We're ravaging the seas
(What about us)
What about forest trails
(ooo, ooo)
Burnt despite our pleas
(What about us)
What about the holy land
(What about it)
Torn apart by creed
(What about us)
What about the common man
(What about us)
Can't we set him free
(What about us)
What about children dying
(What about us)
Can't you hear them cry
(What about us)
Where did we go wrong
(ooo, ooo)
Someone tell me why
(What about us)
What about babies
(What about it)
What about the days
(What about us)
What about all their joy
(What about us)
What about the man
(What about us)
What about the crying man
(What about us)
What about Abraham
(What was us)
What about death again
(ooo, ooo)
Do we give a damn


Blood of art

In the beginning the land was pure even in the early morning light you can see the beuty in falls of nature so men and women in every colour in shape will be here too and they will all find it tweezy somtimes not to see the colours and to ignore the beuty in each others but they will never loose side of dream to a better world that they could  unite and build together in triumph -


Can you feel it

Michael Jackson  


Någon som kommer ihåg ?

Jag kommer ihåg min första bästa julklapp när jag var liten , ´jag var helt såld på denna grej tills jag lekte sönder den som allt annat men vem gör inte det liksom:P
Det var min talk/walk docka och hon hade blondt hår med röda och fylliga läppar som kunde tala 2-3 ord sen kunde hon gå också för man satte batterier i henne sen kommer jag ihåg samma gång som den julafton fick jag en spis som jag avskydde, haha! Den var jävla hemsk och den var absolut det jag inte ville ha !
TYVÄRR fick jag inte den uppladdat på bloggen den bilden för den dockan jag hittade var så lik men nu rinner min tid ut och då m,åste jag röra på mig !
Puss puss





Well, did you ever ...?

Ååååh detta gillar jag, den här julen kommer bli jätte mysig tror jag för det snöar nu och om en vecka (precis) så är det julafton och joppas jag allt att snön finner sig på backen :)
Lyssnar på Bing crosby & Frank sinatra och städar lite i lägenheten för det borde jag göra varje dag så som jag stökar till det (mest i sovrummet) men det är ju så svårt/jobbigt att lägga tillbaka plaggen igen ?! Det viljs inte hos mig iaf... :P

Snart ska jag till mamma och snacka över lite kaffe/the , jag borde få hennes rotting möbler nu när hon får in mer möbler AGAIN :) 
Det kan ju inte bli bättre om jag får fina bruna tapeter här och sen ett gäng med röda rotting möbler (passar perfekt till mitt bruna träd bord :)

Det finns mycket saker jag borde göra idag som inte orkar göra som t.ex - boka tid för vaxning,trafikskolan,julhandla,få upp alla tavlor,hämta min växt hos mormor,tvätta(som jag missade 7 imorse) och till sistmen inte mist hämta min post som har legat i två dagar !:P

En christmas låt laddar jag upp nästa omgång! :)





shit!shit!shit!

Snacka om att stressa , bussen går till jobbet vid elva och jag börjar då så då är jag där halv ungefär men har ju självklart ringt och förklarat läget (inget ovanligt precis)
Så bara för att jag är så stressad får det bli onyttig frukost ? som består av vitt bröd och äckel ost som jag egentligen inte tycker om men som jag måste få i mig så jag inte stressar på tom mage där upp det känns ganska onödigt!

Jag påbörjade min pepparkaksdeg också för en stund sedan men då kom jag på att det har ju inte stått i kylskået utan bara framme så jag får barbeta den när jag kommer hem, det hade sett bra dumt ut om jag hå¨llde på med deg nu !

Efter helgen blir det att julhandla vilket jag inte ser fram emot för det kommer vara mycket folk säkert :/
Sen får jhag ta tag i lite mer julstämning , lite tavlor få upp också! :)
Nu ska jag snabba mig !
Pussipuss
"Kunde inte låta bli " - som vissa andra lägger upp det.
-vi är ju ihop så då spelar det ingen roll !:)
SMACK ^^


Let it be



Snart slutar älskling och jag bara sitter här och hr prövat 100 plagg som jag inte har tagit koprt på för nu är jag helt slut och orkar inte röra en fena!
Imorgon blir det inget ledigt utan då börjar jag 11-20 i förbutik formodligen!

Känner mig dock nedstämd och nerskruvad som bara den och vet inte varför men det går väl över antagligen....





påtal om......


(Det gör mig så förbannad, det är längesedan men ÄNDÅ! Det gör mig så morrog så det går inte bli mer morriig:@
Kan fuck inte låta bli men varför ska ex vara så FRUKTANSVÄRT otrevliga? Varför inte bara ge fan i det ?! Seriöst så kunde man tro det skulle vara ngt mellan där vilket det inte var som sagt men man blir ändå less på det för hur man behandlar tjejer som tjej själv ? Varför är vi så gräsliga mot varandra ?
Nu var jag det för att hon var ett äckel själv så då stod det mig i vägen som jag sopade bort!

Alltså ha er bara tanken nu ni ska träffa en kille ni bara träffat en gång och gillar han jätte mycket och känns bra och sen känns det jätte kul att han bjuder dig på fest/spelning så när ni kommer dit PGA ex så ignonerar han dig HEEEEEEEEEEEELA kvällen yttligare ett ex dyker upp för att prata gott om kvällen och inte vara nerstämd mm, inget illa menat men ingen vill ha med ex att göra så att säga sen händer det bara att hon kommer och sätter sig brevid honom som om "hej älskling , ska vi dansa typ ?!"

Jag stör mig på detta tills subban blir påkörd av en lastbil DÅ har jag lagt detta under is då är min hämnd gjord... ! )



Nostalgi time

God eftermiddag alla läsare !:) nykommen hem från staden och nygligen vräkt i mig grillad én kyckling vilket var mättande , nu väntar bara grekisk yoghurt överdragen honung med pecannötter ( mmmmmmmums )
Har varit påå sjukhuset och pratat med läkare och fick besked om att jag fick mitt körkortstillstånd så nu blir det bara att skicka in och boka körlektioner , det ska bli härligt att glida runt i mormors merca sen (vilket jag inte tror på själv )

Så nu lyssnar jag på Edith piaf vilket är så himla rogivande tycker jag och funderar om man skulle fixa lite mer videos på videofy men orkar knappt egentligen, skulle ju ha börjat med pepparkaksdegen IGEN efter förra gången bör jag ha lärt mig att man ska ta det lite lungt när man bakar (fast det vet jag redan) för enligt Mathias så är det ingen som bakar så gott som Frida:) alltid trevligt att baka till min älskling, är inte så sugen på det men tycker det är så kul och avslappnade när man bakar och det livar upp julstämningen när man gör det.

Blev lite småsugen på att skissa tavlor nu för jag började ju med en förra året (haha) som jag ej avslutat  än men vart lite mycket så då har man ju inte orkat men däremot så är jag en sådan som aldrig kan avsluta utan jag ska bara börja på nytt hela tiden men det är nog bara för att man vill bara göra bättre hela tiden.

Var däremot på expert också så jag fick fixat med både min video kamera och dig. kamera så jag kunde fått en laddare till dessa med det skulle ju gå på 1400:- vilket jag inte tycker är prisvärt för laddare ?! Men annars är det meningslöst för mig att ha dom överhuvudtaget så då blir det massa bilder för er läsare !:)
Nu mina vänner ska jag kila iväg och röja!
Ha det bäst, Pussipuss.




Bara för jag inte fick några bilder uppladdat igår

så får jag ta en liten ett lite mellanrum denna gång!

:)

Hade detta på mig på julbordet.


Julmaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat

Idag har man stått upp vid 10 och sedan städat lägenheten, gjorde oss iordning och sen bar det iväg till Laholmen där det var julbord och lucia-tåg var lite nackdelar med lucia-tåget för det var ju inte 1 låt dom körde det var verkligen i en halvtimma dom hållde på och et ända man tänkte på var maten :)
Sen när det kom till desserten så blev man ju inte allt för förtjust i det men mätta blev vi och det var super gott! :) sen när vi kom hem så kolla vi självkllart på Rocky & Drago vilket jag älskar man blir så sugen på att resa när man ser det programmet :)
Nu ska vi se på film och sen blir det att slaggablev super trött utav all julmat!
Tänkte ladda upp lite bilder men bloggen tar inte mina mobilbilder , tyvärrrrrrrrrrrrr!:/ 
Men hitta en glad bild iaf
som jag delar med mig! :)

Natti natti , pussipuss !


<3


Släktträff med Mathias familj aug.-08




Doesn't Mean Anything

Det är så sinnessjukt men jag kan bara inte sluta och jag inte få det att få slut för det finns ju alltid där och gror man vet att det vi har kommer aldrig heller att rinna ur sanden för det är helt oersättligt men man tänker så mycket bakåt och man kan inte tänka frammåt när man ser dom där f*rbannade bilderna och han kan inte heller hjälpa det men inte jag heller för det är mer hans ansvär än mitt liksom inte mitt överhuvudtaget och det känns så jävla mycket och det känns som han tycker det är okej det känns precis som att jag ska tillåta att bli så förnedrad som möjligt, känns bara inte rättvist och allt jag går igenom varje dag och varje år som gått har jag fått tackla mycket med mitt inre och yttre runt om i världen , jag orkar bara inte , det drabbar vårat förhållande och det känns som det kommer gå i sprickor om jag inte anpassar mitt beteende för detta!
Dom vinner iaf för jag mår SKIT för det... Plz? For once... Vad ska jag göra?
Blir så ledsen över det och ingen vill hjälpa!! Hatar att vara depresiv och det har jag vart nu i en månad ca och jag brukar aldrig vara sådans som person, jag älskar mitt liv och jag älskar när jag kan ha det bra och tar alltid vara på det men om jag ska fortsätta med att må så här och låta detta gå vägen så vet jag inte hur det kommer påverka mig och livet i min mage... För den blir också utsatt..:(
Ändå så tänker man på hur bra vi har det nu och väntar barn men ändå så räcker det inte? Vad ska få det att sluta att tankarna finns så länge bilderna finns, man känner sig left behind....


 " Doesn't Mean Anything "






Merry Christmas

Har precis duschat och nu lyssnar jag på amanda jensen är lite små trött på musik känns det som för jaghittar inget jag verkligen vill lyssna på.....:/ 
Tror jag hellre ska ner till Badhuset och sola lite, det kan väl inte vara farligt för barnet ? Känns inte som det iaf!
Jag har trittat lite på tattueringar också vad jag ska täcka min underarm med och jag tror det blir clark gable, frågan är om det blir bra med tanke på ärret för jag vill täcka det men det kan se hel knäppt ut så då bör jag nog överväga om det blir på underarmenMen nu ska jag röra på mig! Seeees

God jul & gott nytt år !

( sa ju att vi skulle ha detta som julkort, magnus !)
=)


Bums trött


Har precis kollat på Låt den rätta komma in och den var si och sådär!
Blev väldigt sleten på jobbet så jag gick vid 6 redan alltså jobbat 3 timmar men kände det attjag inte palla , det minsta jag jobbat på en dag av alla år jag har jobbat:P
Men nu är jag sjuuuuukt trött, somna 1 inatt så jag fick inte sova så mycket blev en del rännande med tvätten och stress.. :/


Nu blir det BUMS i säng , ska bli himmelrikt :)


Men innan dess :
 Butiksbiträde/Affärsbiträde

Strömstad

(Kommuninformation), 1 plats

Vi söker butiksbiträde till våran butik i Strömstad.
Arbetsuppgifter: Kassa - varuuplockning - lagerarbete.
Du skall kunna arabiska - kurdiska - persiska samt svenska språket.`

Befinner vi oss inte i sverige ?

Goood nighty night!


Friday Loooong

Sitter hos mamma nu och har precis ätit lunch, klassiskt mig erbjuder mig att koka kaffe och spiller ut halva påsen överallt ! :P
Så nu ska vi väl ner på stan och kolla på guldsnören på Hörnan för jag ska hänga upp lite julkulor i vårat fönster men känns ändå som jag vill ha något mer än det som julstämning , jag vill inte ha en julgran(alldeles för liten lägenhet) när det kommer till mig ska det finnas så mycket utrymme som vanligt fast ändå så blir det BOMBAT i hela lägenheten med grejer och det är Mathias VISA kort som drabbas:P

Undrar om jag ska kolla på tyg till ett nytt överkast och kuddar när jag ändå är på G där nere för det hade inte vart fel med gran-grön-färgat tyg som överkast med lite insytt mönster och guldiga kuddar ? Det hade piffat upp rummet som bara den och så har jag hittar en jätte fin ljus(stake?) var det nu är så ska man hänga upp den på vägen, ser lite italiensk nostalgi ut som är rund och ängel mönster på den:) Skulle vart fin i sovrummet (vart perfekt med 2) men det hade dom inte och den kostar 800.- och det är mer pengar för mig just nu denna månad ...


Pussi puss



Hall wild







Ja då håller man på med tvätten iaf, trodde aldrig att jag skulle stå upp så tidigt för den sakens skull men Mathias stod upp vid 6 och då kunde jag inte somna om sen !

Pepparkaksdegen jag gjorde igår blev toppen men jag vet inte om den blev så toppen som jag hade tänkt mig dagen därpå för jag fick ta en hammare och slå skiten ur kastrullen för att få loss den( stenhaaaard) JÄVLA SKIT !

Nu ringde Claes-göran och frågade om jag ville jobba idag ska ju till sjukuset för prover angående mitt havandeskap men så sa jag att jag kunde senare och då hörde jag någon ropa att hon älskade mig (anna) :) haha:D Så då blir det att jobba till halv 9 ikväll! Gott med pengar tills nästa månad för denna månaden kommer inte bli så kraftig precis... :/  Sen fick Mathias reda på att han fick ett halvår förlängt och att dom absolut inte ville bli av med han och det känns hur skönt som helst att veta! :) Någon får mann ju leva på sen:P haha.. :P

Nu ska jag göra mig lite iordning tänkte jag sen får man ringa mommy ! 
Ses ;)

 

 

 


Baka baka kaka :)

Detta ska jag göra efter städningen :)



Pepparkaksdeg

Ingredienser:

 

10 pers.

200 g smör

 

1 1/2 dl vispgrädde 38%

 

1 1/2 dl sirap

 

3 dl strösocker

 

1 msk ingefära

 

1 msk kanel

 

1/2 msk mald nejlika

 

1/2 msk kardemumma

 

1 msk bikarbonat

 

11 dl vetemjöl

 


Tillagning:
-Ca.150 Stk.

-Värm smör, sirap och socker i en kastrull till allt är smält. Tillsätt grädde och kryddor. Blanda bikarbonat med lite av mjöl och rör i smeten. Rör om noga.

-Tillsätt resten av degen och låt den vila i ett par timmar (gärna över natten). Kavla ut degen tunt på bakbordet och ta ut kakor med mått. Går lika bra med snapsglaset om man saknar formar!

- sätt ugnen på 200 grader och grädda i 5-6 min mitt i ugnen.

Bakverk
Tillagningstid totalt: 2 timer 30 min

work my way

Sitter här med smulor över hela mig och försöker komma på vad man ska göra efter man har ätit "frukost" vid 12 tiden liksom... :/
Vill inte göra allt för mycket om man skulle få obehagliga s-dragningar igen....
Skule skrivit en uppmuntran i detta inlägget men hittar inte den lilla boken som jag hitta hos papps...

Funderar starkt på om man skulle platta håret och följa med Matte till Nordby men det går så taskigt med bussar och jag känner inte för att vimmla runt med massa norskar det är bara så jävla hemskt men och andra sidan skulle jag få "välja" ut min julklapp men det känns så drygt att få veta vad man ska få i julklapp (fat jag redan vet om det) så kan man ju alltid låtsas menar jag..

Träna är nog ingen god ide denna veckan heller får se hur jag gör med det nästa vecka men ut och gå är ett alternativ och städa fast det är så tråkigt (just nu iaf)


Skulle ladda upp en bild men för tillfället så funkar det inte! :/

See ya


Saints day

Huuuuuh idag har man hållt igång känns det väldigt mycket som..
Var först hos Barnmorskan LEna-johanna halv 2 och sen bar det iväg på stan en runda och kolla jag köpte bara julkulor som jag ska hänga i fönstret sen några fina ljus :) Ska ladda upp en bild på hur fint det blir!
Äntligen så är tapeterna klara också så det dröjde inte en hel vecka på att få allt klart, det blev jätte bra och mörkt men det är så vi vill ha det!

Igår hade jag m,ärkligt ont i magen när jag var på jobbet och jag förstod inte var det var för det var en helt obeskrivlig känsla mer eller mindre som inte var så himla rolig, iaf så fick jag gå hem för jag började skaka och det var helt sjukt snälla pappa kom och hämta mig<3
När jag förklarade detta för min Barnmorska Lena-johanna så sa hon att det var sammandragningar och att jag skulle vara väldigt obsarvant med detta och vila ut iaf en vecka och skulle det inte gå över så måste jag kontakta deras doktor för det kan vara att bebis vill komma ut för tidigt vilket jag inte hoppas men det tror jag inte...
Sen gjorde hon hjärtljud fast den ville allt för sällan komma fram men det är svårt när dom är så små så nästa gång blir bättre men det var igenom 148 viilket är rätt fort och den var vild i magen för den rörde på sig hela tiden!:)

Jag skulle ha fixat min "blogg-rubrik" men jag orkar nte för varje gång man börjar på det så blir man bara ganska trött på´t så jag får se om jag lägger energi på det sen!


Här kommer en hel-galen-miffo-bild som är tagen förra sommaren som Mathias verkar gilla....




God mörra !

FAAAAAAAAAAAAAN vad störande det är när man har skrivit en del linjer sen bara det tas bort!! :@ det ska ju sparas på arkiv men nopp.. :(
Orkar desvärre inte skriva om det igen för jag ska göra mig iordning för jobbet också!

Här har ni !





Black Eyed Peas - Meet Me Halfway

I can’t go any further then this
I want you so badly, it’s my biggest wish

I spent my time just thinkin thinkin thinkin bout you
every single day yes, i’m really missin’ missin’ you
and all those things we use to use to use to do
hey girl, wuz up, it use to be just me and you
i spent my time just thinkin thinkin thinkin bout you
every single day, yes i’m really missin missin you
and all those things we use to use to use to do
hey girl wuz up, wuz up, wuz up, wuz up

meet me halfway, right at the borderline
that’s where i’m gonna wait, for you
i’ll be lookin out, night n’day
took my heart to the limit, and this is where i’ll stay
I can’t go any further then this
I want you so bad it’s my only wish

girl,i travel round the world and even sail the seven seas
across the universe i go to other galaxies
just tell me where you want, just tell me where you wanna to meet
i navigate myself myself to take me where you be
cause girl i want, i, i, i want you right now
i travel uptown (town) i travel downtown
i wanna to have you around (round) like every single day
i love you always.. way

can you meet me half way (I’ll meet you halfway)
right at the borderline
that’s where i’m gonna wait, for you
i’ll be lookin out, night n’day
took my heart to the limit, and this is where i’ll stay
i can’t go any further then this
i want you so bad it’s my only wish
i can’t go any further then this
i want you so bad it’s my only wish

let’s walk the bridge, to the other side
just you and I (just you and I)
i will fly, i’ll fly the skies, for you and I (for you and I)
i will try, until i die, for you and i, for you and i, for for you and i,
for for you and i, for for you and i, for you and i

can you meet me half way (yup yup)
can you meet me half way (yup yup)
can you meet me half way (yup yup)
can you meet me half way (yup yup)
meet me half way, right at the borderline
that’s where i’m gonna wait, for you
i’ll be lookin out, night n’day
took my heart to the limit, and this is where i’ll stay
i can’t go any further then this
i want you so bad it’s my only wish
i can’t go any further then this
I want you so bad it’s my only wish

hemkommen sulten jenta

Kom nygligen "hem" (hos pappa) för att i min lägenhet (två våningar under) skulle ju dom ha tapetserat  i vårat sovrum idag men då var det ju att dom skulle göra underlags jobbet idag och tapetseringen imorgon? VARFÖR kunde dom inte säga det med en gång ?! visst pappa har en hästens säng som är underbar men jag älskar våran säng mer och våran tv mer! :P

Jag har varit inne på kicks innan jag började jobbet idag och kollade på parfymer, tycker den  yves saint lauren (som brukar gå på reklamen) verkar så god mest för flaskans skull antar att jag har fått det där från mormor för hon köper det mest dyraste men bara för att flaskorna är ju så fina men så hitta jag den lola by marc jacobs som jag har spanat in ett bra tag och antingen av dom två ska jag få av mathias i julklapp :)
Tänkte jag kunde snika med mamma att jag vill ha en biotherm hudkräm också:P





Nu ska jag äta tonfisksallad som älskling gjort !




Skriva skriva skriva........

Tjoooooo ! Är dåligt kass på att skriva när jag har jobbat för det är det sista man tänker på , sorrrryy..
Hinner dock inte skriva så mycket nu heller för jag ska iväg till bussen om 8 miniuter och innan dess ska jag leta upp mitt busskort , hoppas jag hinner!
Fick i mig lite frukost iaf  :) Kollar lite kort på våra bästa år blir ju så dåligt att det blir bra typ, haha...
Ja men jag får se om jag skriver ikväll hoppas jag orkar!
Hatar sena pass...
Pussipuss

Lollos^^

 


Jag orkade visst inte designa min blogg igår heller(inte idag heller) det tar ju så mycket tid för en och jag ville göra andra saker i det fina vädret så jag och mathias gick en promenad till Badhuset och solade, stackarn blev helt röd om näsan men det passar ju bara bra till jul för då har vi en " rudolf the red nose"  :P
Jag är så elak:)
Ååååh han hade en jätte gammalt spel på sin data som jag inte har spelat sen jag var lliten , adventure of lollos om någon kanske känner igen det ? Det är nintendo 8bitarn iaf och hur kul som helst, det är en "blå-liten-boll som ska rädda den rosa "boll-prinsessan", kul var det iaf att spela det igår sen var jag tvungen att dra mig till gruppträningen som jag hade bokat igår (bodypump) jag sa det att jag inte hade tränat på länge och att jag var i 19:e veckan och skulle ta det lite lungt med situps och sånt dära för det känns ändå ganska onödigt nu nä'r jag har en kula där framme:P

Nu ska jag äta frukost innan jag börjar jobba i förbutiken ! :)


 


Blogginledning

Har skaffat mig en ny blogg istället för den andra var så tråkig och man vill ju aldrig bearbeta en *långtråkigblogg*
Nu väntar jag bara på internet i den "nya" lägenheten, har kopplat Mathias stationär till "platt-tvn" jag har glömt vad det heter om det inte är en plasma:P hoppas jag får en kommentar om det så jag kan spara det ORDENTLIGT i min lilla ärthjärna... :P
Ska försöka mig på att designa den imorgon istället för jag sitter med mormors data hemma hos mamma så jag orkar inte ta allt förstort  tidsfördriv här( vad elak jag är men sådan tur är dessa förstående) !

Det kommer dröja innan allt blir perfekt med bloggen för min digital kamera har ingen laddare och den har varit borta ett bra tag , från första lägenheten och jag fattar inte hur den har kommit så himla bort ifrån mig ! :/
Jaja , den lär väl kanske dyka upp när jag har köpt en ny vilket jag inte bör slänga ut pengar på!!!
Den kostar ju bara 800 kr :O

Hoppas på att Jonny och Stefan kommer imorgon eller iaf till veckan då , är alltid trevligt med besök!
Ska försöka få upp tavlor också men känns så tråkigt med dom förbannat fula tapeterna man har, det kommer kort som ni ska få se, dessa är helt bedrövligt fula det är iofs en gammal nisse som har bott där men gröna tapeter med löv i vardagsrummet ? Visserligen ligger köket i samma rum men just därför ska man inte ha gammaldagsa kökstapeter, hmm...

Och en sak till för att förlänga det hela så är jag huuuuuuuuuuuuur tätt i näsan som helst och det känns inte roligt för detta har pågått i snart ett halvår och det har varit helt oavbrutet i två månader , min näsa blöder för att näs sprayen ligger i för mycket! :(  Orkar jag med en läkare eller ska man uthärda? Åhh det är ju så mycket lättare med näs spray !
Nu ska jag dra mig för att laga mat till Matte goooos=)
                                 Puss .






                                                                                                     

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0